برهان الله
یا قائم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)

دور نمایى از زندگانى عبرت‏انگیز سلیمان نبی

 

بر خلاف تورات كنونى كه حضرت سلیمان را یك پادشاه جبار و بتخانه ساز و تسلیم هوسهاى زنان معرفى كرده (تورات كتاب اول ملوك و پادشاهان) ،قرآن مجید سلیمان را یك پیغمبر بزرگ خدا مى‏شمرد، و او را به عنوان سمبل قدرت و حكومت بى نظیر مطرح كرده، و در لابلاى بحثهاى مربوط به سلیمان درسهاى بزرگى به انسانها داده كه هدف‏ اصلى از ذكر این داستانها همان عبرتها بوده است.

 

 

در آیات 12 تا 14 سوره مباركه سبا دیدیم كه خداوند مواهب عظیمى به این پیامبر بزرگ داد، مركبى بسیار سریع و تندرو كه با آن مى‏توانست در مدتى كوتاه سراسر كشور پهناورش را سیر كند، مواد معدنى فراوان براى انواع صنایع و نیروى فعال كافى براى شكل دادن به این مواد معدنى

 

 

چگونه موریانه‏اى او را بر زمین افكند، و تمام رشته‏هاى كشور او را به هم ریخت، آرى یك عصا نیروى فعال كشورى پهناور را به حركت در آورده بود، و یك موریانه آن را از حركت باز داشت!

 

 

 

 

او با بهره‏گیرى از این وسایل معابد بزرگى ساخت، و مردم را به عبادت ترغیب نمود، و نیز براى پذیرایى از لشكریان و كارمندان حكومت و توده‏هاى مستضعف مردم برنامه وسیع و گسترده‏اى تنظیم كرد كه از نمونه ظروفش كه در آیات ذكر شده آمده است مى‏توان بقیه را حدس زد.

 

 

در برابر همه این مواهب به او دستور شكرگزارى داد، با تاكید بر این مطلب كه حق شكر نعمتهاى خدا را كمتر كسى مى‏تواند بجا آورد! سپس روشن ساخت كه مردى، با این قدرت و عظمت چقدر در برابر مرگ آسیب پذیر و ناتوان بود، كه در یك لحظه به مرگ ناگهانى از دنیا رفت، آن چنان كه اجل حتى مجال نشستن و یا خوابیدن در بستر را به او نداد تا مغروران سركش گمان نكنند اگر به جایى رسیدند و قدرتى كسب كردند در واقع توانا شده‏اند كه جن و انس، شیطان و پرى خدمتكار او بودند و زمین و آسمان جولانگاه او بود، در یك لحظه كوتاه همچون حبابى بر امواج دریا محو و نابود شد!

 

 

این را نیز باید یادآورى كنیم كه متاسفانه داستان حضرت سلیمان مانند بسیارى از داستانهاى انبیا، با روایات مجعول آمیخته شده، و خرافاتى به آن بسته‏اند كه چهره این پیامبر بزرگ را دگرگون ساخته، و بسیارى از این خرافات از تورات كنونى گرفته شده است اما اگر ما به آنچه قرآن گفته قناعت كنیم هیچ مشكلى پیش نخواهد آمد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 28 خرداد 1390برچسب:خدا,سلیمان نبی,حیوانات در خدمت خدا,
ارسال توسط عماد

آرشیو مطالب
لوگوی برهان الله

امکانات جانبی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 156
بازدید ماه : 272
بازدید کل : 4644
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1